WELCOME TO MY PAGE!

"Ue’!
E fermete nu momento
e vevimmece nu cafè” (Hei, opreste-te un moment sa bem o cafea)

mercoledì 31 marzo 2010

Muzeul si parcul Capodimonte

Eram sigura ca scrisesem despre Capodimonte dar abia acum imi dau seama ca pe bloguri inca am scris foarte putine....din cate am vazut :-).
Capodimonte e cunoscut ca fiind unul din "plamanii verzi" ai orasului, ceramica de capodimonte e iar foarte cunoscuta si apreciata iar muzeul aduna colectia unor mari maestrii ai picturii cum ar fi Botticelli, Goya, Tiziano si Caravvaggio. Cele 110 sali asezate pe trei etaje reintorc in trecut.. E unicul muzeu in lume unde arta antica sta impreuna cu arta moderna.
Parcul imens, ofera napoletanilor plimbari placute mai tot timpul anului, avand in vedere ca aici iernile sunt blande, verile calduroase (deci parcul e perfect si vara :-) ).
Cu cele 134 de hectare parcul Capodimonte e zona verde cea mai intinsa in oras.
Initial a fost conceput ca zona de vanatoare (Carlo III di Borbone, 1734) dar sub regele Ferdinando a fost transformat in giardino all'inglese, asa cum se pastreaza si acum.

parcul




muzeul


cateva dintre superbele picturi pe care le-am admirat

una din cele 110 sali


sala decorata in ceramica...superb de vazut!!

tavanul

detalii






L’antica Reggia Borbonica che ospita il Museo di Capodimonte, è uno degli spazi verdi più belli di tutta Napoli. Il Museo raccoglie alcune opere di grandissimi maestri della pittura, come Botticelli, Goya, Tiziano e Caravaggio. Passeggiando per le ampie sale del palazzo, arredate come se la famiglia borbonica fosse uscita di casa un attimo prima del vostro ingresso, vi riporta indietro nel tempo. Lungo le 110 sale e i tre piani del Museo di Capodimonte, si snoda un percorso che parte dal piano nobile con la Galleria Farnese e l’Appartamento Reale, prosegue al secondo piano con la Galleria Napoletana e si conclude con la collezione ottocentesca e quella di Arte Contemporanea. Capodimonte è l’unico museo al mondo dove all’arte antica si affianca quella contemporanea. Tra le collezioni di numismatica, paramenti e ceramiche preziose, il Museo di Capodimonte offre una stupenda istantanea della Napoli che fu.

Nessun commento:

Posta un commento