WELCOME TO MY PAGE!

"Ue’!
E fermete nu momento
e vevimmece nu cafè” (Hei, opreste-te un moment sa bem o cafea)

martedì 29 dicembre 2009

Craciun la Napoli


Ca-n fiecare an, l-am petrecut in sanul familiei...socrii si fratii mai mari si bineinteles, familiile. Socrii au fost la inaltime ca de obicei.
24 seara ne-am reunit la masa cam in jurul orei 7. S-au servit felurile de mancare traditionale, pe baza de peste si fructe de mare, "insalata di rinforzo" (adica conopida, brocoli si baccalà, lamaie) baccalà si capitone prajit, creveti, fructe de mare, ostriche etc. Am stat la povesti, ne-am jucat, ne-am distrat intr-un cuvant.
25 s-a pranzit de la 2 incepand. Eram tot noi in aceeasi formatie, cu un frate in plus si familia.
S-a servit minestra (carne si un mixt de verdeata) carne de miel cu cartofi si mazare, costite la gratar, insalata di rinforzo, creveti, sepii si alti pesti prajiti.
Dulciuri:
-Struffoli
- Roccocò
- Mustaccioli
- Susamielli
- Pasta di mandorle
La sfarsit, la o vorba, doua nuci, alune, arahide, castane afumate, smochine, curmale, caise uscate etc...spumante italiano.
Si tombola, jocul cu numere (asemanator cu bingo), joc de carti etc.
Atmosfera e placuta, de sarbatoare, tinerii vin in vizita, intr-o zi practic vezi toata familia :-).
Napoletanii sunt traditionalisti desi acest lucru se cunoaste mai putin.


Nessun commento:

Posta un commento