WELCOME TO MY PAGE!

"Ue’!
E fermete nu momento
e vevimmece nu cafè” (Hei, opreste-te un moment sa bem o cafea)

sabato 20 febbraio 2010

Omenie napoletana

Cu ani in urma am fost sunata de un profesor roman din Baia Mare; venise cu un grup de elevi de liceu la un concurs de teatru la Napoli. Aveau cazare si tot dar totusi organizarea mai lasa de dorit. Am participat la spectacole si erau cu adevarat foarte buni.
Era duminica; le-am promis sa-i duc la Caserta, un loc deosebit la 30 de minute cu masina de Napoli. Problema era insa cu masa. Nu aveau masa..duminica!!!
Am sunat una din cumnate duminica dimineata: "vezi ca la pranz vin cu un grup, vom fi 12"; imi raspunde cumnata: "pai nu puteai sa-mi zici mai repede?" iar eu: "nu, ca e pe nepregatite tot". Ce credeti, ca s-a speriat "napoletana" de 12 persoane necunoscute + familia ei? Nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu. A zis simplu si repede: "ok".
Dupa plimbarea noastra la Caserta care a placut enorm si profesorilor si copiilor am venit la masa de pranz la cumnata-mea...nu va zic ca am fost asteptati cu de toate, paste cu sos, carne, carnati cu friarielli, peste la cuptor, inclusiv dulciuri. Cumnata facuse ea ce facuse si se descurcase de minune! Si asta e doar un exemplu de omenie napoletana, din partea unei femei simple, fara multa carte dar harnica si sigura de ea. Si mai ales foarte sufletista!

2 commenti:

  1. Faptul ca imi voi petrece alaturi de familie si prieteni Pastele la Napoli,prin diverse cautari pe Google,pentru diverse informatii,am ajuns sa vizitez acest blog.
    Felicitari pentru modul de prezentare si continutul sau...dar nu in cele din urma pentru spiritul artistic.

    RispondiElimina
  2. Am vizitat, chiar daca efemer, Napoli si am ramas intr-adevar mirat de ospitalitatea locuitorilor. Am intrebat un napoletan despre un anumit obiectiv turistic si am ramas mirat de cate amanunte ne-a oferit. Asta contrasta cu ceea ce ni s-a intamplat la roma unde atunci cand am intrebat un localnic despre un anumit traseu am fost refuzat iar cetateanul roman s-a lamentat un sfert de ora de cata treaba are el de facut si eu il deranjez cu intrebarile. Cred ca mai putin dura sa-mi explice ce doream.

    RispondiElimina